Orkestrid

Sümfooniaorkester

  • Dirigent Olari Elts
  • Mängukogemus 8+ aastat
  • orkestri töö toimub inglise keeles
  • Osalejad peavad läbima eelneva videovooru, vt infot registreerumise lehelt
Noodid leiad siit: Noodid

Salasõna saabub registreerumise kinnitusega. Kui tahad näha noote otsustamaks, millises orkestris osaleda, palun kirjuta meile!

Kava:

Antonín Dvořák – Tšellokontsert h-moll op. 104
solo cello; 2fl (+picc), 2ob, 2clA, 2fg; 4cor, 2trp, 3trb, tuba; timp; keelpillid
Kuula teost

Ludwig van Beethoven – Sümfoonia nr 5 c-moll op. 67
2fl, picc, 2ob, 2cl, 2fg, cfg; 4cor, 2trp, 3trb; timp; keelpillid
Kuula teost 1.osa
Kuula teost 2.osa
Kuula teost 3.osa
Kuula teost 4.osa

Maurice Ravel – „Bolero“ (1928)
2fl(picc), picc, 2ob (ob d’A), corA, 2cl, clEb, clB, 2fg, cfg, 2sax(A,T); 4cor, 4trp(1D, 3C), 3trb, tuba; timp, 4perc(sD, bD, cymb, tam); arpa, celesta; keelpillid
Kuula teost

Olari Elts

Olari Elts on avara rahvusvahelise haardega dirigent, kelle kirg koostada ja juhatada väga omanäolisi ja põnevaid kontserdikavasid on toonud talle tunnustuse üle maailma. Alates hooajast 2020/21 on Olari Elts ERSO peadirigent ja kunstiline juht. Alates aastast 2018 on ta Kymi Sinfonietta kunstiline nõustaja.
Tema lavapartneriteks on Leipzigi Gewandhaus-orkester, Soome Raadio Sümfooniaorkester, Taani Rahvusorkester, BBC Sümfooniaorkester, Seattle’i Sümfooniaorkester, Yomiuri-Nipponi Sümfooniaorkester, Prantsuse Raadio Sümfooniaorkester, Rotterdami Filharmoonikud, Birminghami Linnaorkester, Hollandi Raadio Sümfooniaorkester, Dublini RTÉ Orkester, Luksemburgi Filharmooniaorkester, Prantsuse ja Lyoni rahvusorkestrid, Varssavi, Sloveenia, Seouli ja Malaisia filharmoonikud, Ottawa Rahvusliku Kunstikeskuse Orkester, Melbourne’i Sümfooniaorkester, Ulsteri Orkester, Porto Casa da Música Sümfooniaorkester jt.
Solistidest on Olari Eltsi olulisimad lavapartnerid Jean-Efflam Bavouzet, Gautier ja Renaud Capuçon, Brett Dean, Isabelle Faust, Alban Gerhardt, Martin Grubinger, Martin Helmchen, Stephen Hough, Lucas ja Arthur Jussen, Felix Klieser, Kari Kriikku, Sally Matthews, Karita Mattila, Aleksandr Melnikov, Maksim Rõsanov, Baiba Skride, Lara St. John, Simon Trpčeski ja Antoine Tamestit.
Lisaks sümfoonilise muusika klassikale peab Elts oluliseks eesti muusika tutvustamist nii kodumaal kui ka väljaspool Eestit.

Olari Elts on pälvinud Suure Vankri auhinna (1997), Eesti Kultuurkapitali aastapreemia (1997), Eesti Vabariigi Valgetähe IV klassi ordeni (2001), Eesti Vabariigi kultuuripreemia (2004), Läti Suure Muusikaauhinna (2005) ning kahel korral Eesti Kultuurkapitali helikunsti sihtkapitali aastapreemia: 2012. aastal Mendelssohni oratooriumi “Paulus” ettekande eest ning viimase hooaja kontsertide eest ERSOga ja 2017. aastal säravate ja kaalukate ülesastumiste eest nii kodu- kui välismaistel lavadel ning eesti heliloomingu edendamise eest.

Kammerorkester

  • Dirigent Andres Kaljuste
  • Mängukogemust 6-9 aastat
  • orkestri töö toimub inglise keeles
Noodid leiad siit: Noodid

Salasõna saabub registreerumise kinnitusega. Kui tahad näha noote otsustamaks, millises orkestris osaleda, palun kirjuta meile!

Kava:

Tõnis Kaumann – Uudisteos
keelpillid

Heino Eller – Viis pala keelpilliorkestrile (1953)
keelpillid
Kuula teost

Wolfgang Amadeus Mozart – Serenaad G-duur KV 525 „Väike öömuusika“
keelpillid
Kuula teost

Mitmekülgne muusik Andres Kaljuste on Eesti publikule tuttav nii dirigendi-, viiuli-, kui ka vioolamängija rollis.

Dirigendina on ta seisnud mitmete orkestrite ees, s.h. Helsingi Filharmoonikud, Tampere Filharmoonikud, Odense Sümfooniaorkester, Lahti Sinfonia, Oulu Sinfonia, Aarhusi Sümfoonikud, Tallinna Kammerorkester ja Keski-Pohjanmaa Kammerorkester. Käesoleval hooajal debüteerib ta Aalborgi Sümfooniaorkestri ees, kodumaal näeb teda aga taaskord juhatamas ERSOt ning Rahvusooper Estonia orkestrit.

Kaljuste muusikutee ning instrumendiõpingud said alguse Aino Riikjärve viiuliklassis. Pärast Tallinna Muusikakeskkooli lõpetamist järgnesid õpingud Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias, Stockholmis Kuninglikus Muusikakõrgkoolis ning Berliinis, Hanns Eisleri Muusikakõrgkoolis. Tema juhendajateks olid Urmas Vulp, Nina Balabina, Oleg Balabine ning prof. Ulf Wallin. 

Kaljuste on eelnevalt töötanud Stockholmi Lilla Akademieni viiuli- ning vioola õppejõuna, orkestrite dirigendina ning instrumentaalansamblite juhendajana. Ta on olnud Eesti Muusika ja Teatriakadeemia Sümfooniaorkestri dirigent, keelpilliõpingute lektor ning kammermuusika õppejõud. Samuti on Andres plaadistanud erinevates koosseisudes muusikat plaadifirmadele Signum ning Navona.

Mitmekülgne muusik Andres Kaljuste on Eesti publikule tuttav nii dirigendi-, viiuli-, kui ka vioolamängija rollis.

Dirigendina on ta seisnud mitmete orkestrite ees, s.h. Helsingi Filharmoonikud, Tampere Filharmoonikud, Odense Sümfooniaorkester, Lahti Sinfonia, Oulu Sinfonia, Aarhusi Sümfoonikud, Tallinna Kammerorkester ja Keski-Pohjanmaa Kammerorkester. Käesoleval hooajal debüteerib ta Aalborgi Sümfooniaorkestri ees, kodumaal näeb teda aga taaskord juhatamas ERSOt ning Rahvusooper Estonia orkestrit.

Kaljuste muusikutee ning instrumendiõpingud said alguse Aino Riikjärve viiuliklassis. Pärast Tallinna Muusikakeskkooli lõpetamist järgnesid õpingud Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias, Stockholmis Kuninglikus Muusikakõrgkoolis ning Berliinis, Hanns Eisleri Muusikakõrgkoolis. Tema juhendajateks olid Urmas Vulp, Nina Balabina, Oleg Balabine ning prof. Ulf Wallin. 

Kaljuste on eelnevalt töötanud Stockholmi Lilla Akademieni viiuli- ning vioola õppejõuna, orkestrite dirigendina ning instrumentaalansamblite juhendajana. Ta on olnud Eesti Muusika ja Teatriakadeemia Sümfooniaorkestri dirigent, keelpilliõpingute lektor ning kammermuusika õppejõud. Samuti on Andres plaadistanud erinevates koosseisudes muusikat plaadifirmadele Signum ning Navona.

Väike orkester

  • Dirigent Achim FIedler
  • Ainult keelpillid
  • mängukogemust 3-7 aastat
  • orkestri töö toimub eesti keeles ja inglise keeles
Noodid leiad siit: Noodid

Salasõna saabub registreerumise kinnitusega. Kui tahad näha noote otsustamaks, millises orkestris osaleda, palun kirjuta meile!

Kava:

Franz Liszt – „Unustatud romanss“ S.527
keelpillid (vl1, vl2, vla, cel, cb),
soolo: tšello
Kuula teost

Helmut Schmidinger – „Four and more…strings“ op. 50
keelpillid (vl1, vl2, vla, vc, cb)
Kuula teost

Antonio Vivaldi – Kontsert neljale viiulile, tšellole ja orkestrile h-moll op. 3 nr 10 RV 580
keelpillid (vl1, vl2, vla, vc, cb), soolo: 4 viiulit ja tšello
Kuula teost

Carl Bohm – Introduktsioon ja polonees tsüklist „Arabeskid“
keelpillid (vl1, vl2, vl3/vla, vc, cb), triangel, väike trumm, timpan
Kuula teost

Boris Kõrver – „Lõbus polka“
keelpillid (vl1, vl2, vl3/vla, vc, cb), klaver
Kuula teost

Pjotr Tšaikovski – „Kurb laul“ op. 40 nr 2
keelpillid (vl1, vl2, vla, vc, cb)
Kuula teost

Achim Fiedler on laia stiilide ampluaaga dirigent. Ta on juhatanud paljusid esiettekandeid ja ta armastab avastada uut repertuaari barokist kuni nüüdismuusikani. Sündinud 1965 Stuttgartis (Saksamaa), õppis ta viiulit Kölnis ja Londonis ja seejärel dirigeerimist Milanos ja Stuttgartis. Olles Bernard Haitinki ja Carlo Maria Giulini assistent, oli ta aastal 1995 ka Katowices Grzegorz Fitelbergi dirigeerimiskonkursi laureaat ja võitis 1996 dirigeerimiskonkursi Cadaques’is.

1998 kuni 2012 oli ta 1956. aastal Rudolf Baumgartneri poolt asutatud Lucerne Festival Strings kammerorkestri kunstiline juht. Külalisdirigendina on Achim töötanud üle 40 orkestriga ja esinenud nimekatel muusikafestivalidel.

Töö noorte muusikutega on tema jaoks olnud alati oluline: ta on töötanud Hispaania Noorteorkestriga JONDE, Tanglewood muusikakeskuse orkestriga ja NRW lasteorkestriga. Juba 10 aastat on ta olnud omaenda kodulinnas Dortmundis noorteorkestri DOJO juht.

Susanna Biosca õppis viiulit ja vioolat oma sünnilinnas Barcelonas ning jätkas õpingud Londonis (Trinity College of Music) ja Karlsruhes (Hochschule für Musik). Ta on täiendanud oma haridust Barcelona Teatri- ja Balletikoolis ning õppides eesti filoloogiat Tallinna Ülikoolis. Aastast 2011 kuni 2020 juhatas ta Saksamaal Olfeni linna muusikaakadeemiat. Alates 2021 on ta kammermuusika, orkestri ja viiuli ning vioola erialade õppejõud Dortmundi linna muusikakoolis.

Karmen Kääramees alustas viiuliõpinguid Tartus H.Elleri nimelises muusikakoolis. Tallinnas õppis ta Eesti Muusikaakadeemias. Peale bakalaureusekraadi omandamist jätkas ta viiuliõpingutega Taanis. Magistrikraadi omandas ta Tõnu Reimani ja Niina Murdvee juures. Kopenhaagenis alustas Karmen 1995 aastal Suzuki metoodika õpetaja õppega. Täna töötab ta Vanalinna Hariduskolleegiumi Muusikakooli Suzuki meetodi viiuliõpetajana. Samuti korraldab ja koolitab ta õpetajaid Suzuki metoodika kursustel. Ta on oodatud õpetaja erinevates riikides toimuvates viiulilaagrites. Töö viiuliõpetajana on ta pühendumine ja hobi korraga. Karmenile meeldib KRATTfestivali juures, et heatasemeline klassikaline muusika toob lapsed terveks nädalaks kokku. Selle nädala jooksul õpivad nad koos orkestris vajaminevaid mänguoskusi ning saavad uusi sõpru. Karmen on festivali ettevalmistavas meeskonnas ja aitab taas kaasa kõige nooremas orkestris.

Pille Tralla on lõpetanud Eesti Muusikaakadeemia prof. Mari Tampere-Bezrodny klassis. Õpinguid jätkas Viini Konservatootiumis prof. Aleksander Ahrenkovi klassis ning Leipzigis Felix Mendelssohn Bartholdy nimelises Muusikakõrgkoolis prof. Roland Baldini klassis, mille lõpetas magistrikraadiga (Master Orchestermusikerin). Samuti on Pille Tralla omandanud pedagoogi diplomi (Pädagogik Bachelor) Mannheimi Muusikakõrgkoolis.
On osalenud prof. Zarius Šihmurzajeva, prof. Eduard Gratši, prof. Michael Vaimani, prof. Valery Gradowi, prof. Roman Nodeli, prof. Markus Wolfi meistrikursustel, samuti erinevatel pedagoogilistel täiendkoolitustel (Rollandi meetod, Suzuki meetod, Colorstrings, Klassenmusizieren).

Aastast 2016 alustas tööd viiuliõpetajana Tallinna Muusikakeskoolis, käesoleval ajal õpetab viiulit Tallinna Muusika- ja Balletikoolis ning VHK Muusikakoolis. Aastast 2017 on töötanud Rahvusooper Estonia orkstris. Pille Tralla õpilased on toonud arvukalt laureaaditiitleid nii Eestisisestelt kui ka rahvusvahelistelt konkurssidelt, mitmed neist on esinenud solistina orkestri ees.

Pille Tralla pälvis aastal 2022 Eesti Muusikakoolide Liidu tänupreemia ja 2023 MUBA klassika aastaõpetaja tiitli.

Susanna Biosca õppis viiulit ja vioolat oma sünnilinnas Barcelonas ning jätkas õpingud Londonis (Trinity College of Music) ja Karlsruhes (Hochschule für Musik). Ta on täiendanud oma haridust Barcelona Teatri- ja Balletikoolis ning õppides eesti filoloogiat Tallinna Ülikoolis. Aastast 2011 kuni 2020 juhatas ta Saksamaal Olfeni linna muusikaakadeemiat. Alates 2021 on ta kammermuusika, orkestri ja viiuli ning vioola erialade õppejõud Dortmundi linna muusikakoolis.